Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hántolt napraforgó

Amit biztosan sokan nem tudtunk a napraforgóról! 

Érdemes elolvasni.

Magnéziumban gazdag, amely ásványi anyag fontos szerepet tölt be a fehérjék-, zsírok-, és szénhidrátok anyagcseréjében, a keringés normalizálásban, a koleszterinszint csökkentésében.A benne található foszfor hozzájárul az idegrendszer megfelelő működéséhez, fontos szerepet tölt be a csontok és fogak fejlődésében, erősítésében. Részt vesz az energiatermelő folyamatokban és az energia tárolásában. Szükséges az izmok egészséges működéséhez, csökkenti az edzés utáni izomfájdalmat.

Az antioxidáns hatású E-vitaminja hozzájárul a szervezet egészét érintő gyulladások csökkentéséhez, melyek hosszú távon növelhetik egyes betegségek kialakulásának esélyét, mint például a stroke, daganatok, cukorbetegség vagy neurodegeneratív kórképek. Mindössze ¼ csészényi napraforgómag elfogyasztásával biztosíthatod szervezeted számára az ajánlott napi E-vitamin bevitel 80%-át. Antioxidánsai és gyulladáscsökkentő összetevői mérséklik az oxidatív stresszt és a káros szabad gyökök jelenlétét a szervezetben. A Journal of Agricultural and Food Chemistry folyóiratban megjelent tanulmányok szerint az olajos magok közül a napraforgómag fitoszterol tartalma kiemelkedik. A fitoszterolok kémiai szerkezetüket tekintve hasonlítanak a koleszterinhez és csökkentik a vér koleszterinszintjét, valamint egyes rákfajták rizikóját is mérséklik.

 

A B-vitamin csoport számos tagját tartalmazza, melyek koenzimként fontos szerepet töltenek be a szervezetben lejátszódó biokémiai folyamatokban. A niacinként is ismert B3- vitaminja összefüggésbe hozható idegrendszeri betegségek, fejfájás, depresszió, álmatlanság csökkent rizikójával. Pantoténsavja (B5-vitamin) pedig a hormonok szabályozásában és az egészséges agyműködés fenntartásában jelentős.

 
 




Archívum

Naptár
<< Október / 2018 >>


Statisztika

Most: 4
Összes: 33637
30 nap: 2518
24 óra: 82